איך בוחרים תאורה נכונה למטבח?

לתאורה חשיבות רבה בעת עיצוב חלל הבית. עלינו להתאים את התאורה לחדר ולאווירה הנדרשת. עיצוב המטבח ללא מתן דגש על התאורה יהיה לוקה בחסר, כיוון שהמטבח נחשב לאחד החדרים המרכזיים בבית. רשת מטבחי דקל מציעה טיפים לבחירת תאורה נכונה למטבח.

בחירת התאורה למטבח צריכה להתבסס על שני עקרונות בסיסיים: הראשון הוא עיצוב ואסתטיקה והשני הוא פונקציונליות ופרקטיות.תאורה עיצובית ואסתטית מטרתה יצירת אווירה במטבח. כלומר, במידה ואנו רוצים ליצור אווירה של מטבח כפרי וחם, מומלץ להשתמש בתאורה צהובה היוצרת תחושת חמימות. ליצירת אווירה של מטבח מודרני נשתמש בתאורה צבעונית יותר ו”קרירה”. כמו כן, בעזרת התאורה ניתן להדגיש פריטים מסוימים במטבח. על מנת להדגיש פריטים כמו פינת האוכל, הקרמיקה החדשה, תמונות, מראה או אפילו את ארונות המטבח, מומלץ להשתמש בתאורת לד. על מנת להצניע פריטים, יש להתקין את הנורות בדיוק מעל הפריט על מנת שיחשיך אותם בעיני המביט מהצד.

סוגי תאורה למטבח

לעיתים, המטבח משמש כקישור בין הסלון ופינת האוכל. כדי ליצור אווירה במטבח ניתן להשתמש בתאורת ספוטים הניתנת לכיוון האור בהתאם לצרכים. יתרון נוסף שלהם, היא כיוון עוצמת האור, החלשה או הגברה, בהתאם לצרכים. פרט לעיצוב, התאורה צריכה להיות פרקטית, לתמוך בהכנת המזון ולהאיר באור ממוקד את סביבת העבודה. עלינו להתאים את התאורה לפי אופי העבודה במטבח, כלומר,  התאורה החזקה ביותר תמצא בסביבת העבודה העיקרית. במטבחים בהם משטחי העבודה גדולים, התאורה הנדרשת היא תאורה חזקה ורחבה המדגישה גם את הפרטים הקטנים. כמו כן, מומלץ להתקין תאורה חלשה למקרה בו מעוניינים להאיר את המטבח באור קטן, כאשר אין בו אנשים או שימוש. ניתן להשתמש בתאורה השקועה או בצורה של גופי תאורה הנתלים מהתקרה. גם במקרה זה, ספוטים שקועים בקיר, יעשו את העבודה. שילוב גופי תאורה בארונות יאיר אותם ויאפשר שימוש נוח גם בזמן חשכה.

סוג נוסף של מנורה הוא מנורת תקרה. שימוש בתאורה הנתלית מהתקרה יוצר תחושה של עוצמתיות ו”מנפח” את החלל. ניתן למצוא כמה סוגים של מנורות הנתלות: נברשות ושנדלירים, אהילים מעוצבים, מנורות כדוריות ועוד.הטיפ הטוב ביותר לבחירת תאורה, פרט לייעוץ מומחה, הוא להסתכל על מטבחים אחרים על מנת לקבל השראה ורעיונות עיצוביים ופרקטיים לבחירת תאורה למטבח.

תאורת מטבח כללית

תאורה כללית של חלל המטבח מציפה את כל החלל באור יעיל וממוקמת לרוב על התקרה. מומלץ לבחור בגופי תאורה מסוג תאורה מפוזרת במקום תאורה מרוכזת (ספוט), על מנת שהתאורה במטבח תהיה אחידה יותר. גופי תאורה מתאימים יכולים אפוא להיות אלו המשלבים מנורות לד או פלורסנט, המחוברים לתקרה כדי לשפר את פיזור האור, או משולבים כצירים ליניאריים בתקרות גבס תלויות. חפצים מגיעים בצורות רבות כמו מלבן, ריבוע ועיגול.

תאורת פני השטח ממוקמת מתחת לארונות המטבח העליונים. מטרתו להאיר משטחים, במיוחד אזורי עבודה ליד הכיריים. תאורה מתייחסת גם לנושא הצללים שאנו מטילים על משטחים מהתאורה הכללית שמאחורינו. בחרו גופי תאורה מיוחדים המובנים בחלק התחתון של הארונות העליונים לתאורת פני השטח. מומלץ לבחור בגופי תאורה המבוססים על טכנולוגיית LED החוסכת באנרגיה ובעלת אורך חיים ארוך במיוחד.

תאורת שולחן או ארון

להארת שולחן או דלפק במטבח, מומלץ להתקין אהילים כך שהאור שהם יוצרים יזרח כלפי מטה ולא יסנוור את היושבים שם. תאורה בתוך הארון מתאימה לארונות עמוקים במיוחד, כמו ארונות מזווה, ונדלקת כשהארון פתוח. מומלץ לבחור בגופי תאורה מיוחדים (לדים) בעלי גוון אור לבן נקי ובעלי חיישני אינפרא אדום לזיהוי תנועה המפעילים את התאורה בעת פתיחת הדלת. יחד עם זאת, תאורה המשולבת בארונות עם מדפי זכוכית, ארונות בר או ארונות כלים משובחים מוסיפה לתחושה העיצובית של החלל. מומלץ לבחור בגופי תאורה מיוחדים המבוססים על טכנולוגיית LED המובנים בגב המדפים כדי לחסוך בחשמל ובעלי חיי שירות ארוכים במיוחד.

 

השאר פרטים
השאירו הודעה ונחזור אליכם בהקדם
התקשר עכשיו: 0732649010

    בואו לתכנן ביחד איתנו את מטבח החלומות שלכם! לפגישת ייעוץ חינם עם מעצב/ת פנים השאירו פרטים: