מטבח כפרי

מה זה מטבח כפרי? שילוב בין אלמנטים עיצוביים טבעיים והמסורת העיצובית של המקום. המטבח הפכרי הוא פשוט ונוח ובעיקר חמים, אוהב ומחמם את הלב בצבעים החמים וטבעיים שלו.

מטבח כפרי משרה אווירה מאוד נעימה וביתית, חמימה ומשפחתית, דבר שמשפחות ישראליות רבות מעוניינות בו כאשר הן חושבים על עיצוב הבית ולכן עצם היותם של מטבחים כפריים בסגנון פרובנס אלו מאוד נפוצים ואהובים איננה מפתיעה כלל וכלל.

מטבחים כפריים – מאפיינים

  • תאורה – בדרך כלל תפקידה של התאורה בעיצוב מטבח כפרי יהיה להדגיש את האלמנטים הטבעיים בעיצוב.

התאורה יכולה להגיע מהשמש או ממקור מלאכותי. במידה ואין אפשרות להאיר את המטבח באמצעות תאורה טבעית, חשוב להיעזר בגורמים מקצועיים על מנת שהם יוכלו לשלב אלמנטים של תאורה באופן מדויק ומקצועי בכדי שתהיה הבלטה לטבעיות של המטבח עצמו.

  • ריצוף – ברוב המקרים הבחירה תהיה בפרקט כמובן, זאת עקב השתלבותו ההרמונית עם הרעיון של עיצוב כפרי. כיום אין צורך לחשוש משילובו במטבח וזאת מכיוון שישנם פרקטים עמידים למים וכאלה שמותאמים לתנאים של המטבח. רק כמובן חשוב לבחור בריצוף שימשיך את הקו העיצובי הקיים בשאר הבית.

במידה ותרצו להיות רגועים לחלוטין בכל הנוגע לריצוף המטבח, תמיד תהיה קיימת גם האופציה של ריצוף גרניט פורצלן דמויי פרקט. לא ניתן יהיה להבחין בהבדל ותוכלו ליהנות מהיתרונות של כל העולמות.

  • צבעים נעימים וחמים – אחד הדברים העיקריים שמאפיין מטבח כפרי זה הצבעים החמימים והנעימים לעין. צבעו הטבעי של העץ יאפיין בדרך כלל את רוב רובו של המטבח וזאת ללא כל שילוב של צבעים בהירים שעלולים לייצר ניגודיות גבוהה מידי ולשבש את ההרמוניה העיצובית בכללותה.

צבעים שיאפיינו את המטבח יהיו בדרך כלל מוקה, צבעי פסטל, חום, בז׳, אפור, שחור וכל צבע כהה אחר.

  • עץ נמצא בכל מקום – המאפיין העיקרי של מטבחים כפריים פרובנס זה עצם כך שנעשה שימוש מאוד נרחב בעץ מסיבי. העץ מכתיב את עיצוב המטבח ומהווה את החלק הבסיסי ביותר שלו. לצד זאת, יש לציין כי במטבחים כפריים מודרניים ניתן למצוא שילוב של עץ יחד עם חומרים כמו זכוכית או נירוסטה, אשר הופכים את המטבח למודרני לצד היותו חמים ומשפחתי.

מטבח כפרי – עיצוב המטבח בהתאם לסגנון העיצובי של הבית

טרם בוחרים לעצב את מטבח כפרי או מטבח מודרני, יהיה כדאי לבחון את הקו העיצובי שמאפיין את שאר הבית ולהמשיך באותו סגנון עיצובי. במידה והסלון וחדרי השינה מודרניים, יהיה כדאי להמשיך באותו קו גם עם המטבח. לעומת זאת, במידה וישנו שילוב סגנונות, אפשר להיות יותר גמישים בעניין הבחירה העיצובית למבטח הביתי.

בכל מקרה, מטבח צריך להיות בראש סדר העדיפויות שלכם אם הדבר אפשרי. הרי לא סתם ברוב תוכניות הטלוויזיה קיימים מטבחים כפריים פרובנס. הם בוחרים במטבח הכפרי עקב הרוגע והטבעיות שהוא משרה.

זאת יחד עם העובדה כי הוא מבליט לחיוב את כל הפירות, הירקות וכל פרטי המזון שנמצאים עליו והופכים בולטים במיוחד.

חומרי גלם מומלצים לעיצוב של מטבח כפרי

מטבחים כפריים אמנם מרגישים כמו אירופה לכל דבר (מישהו אולי אמר טוסקנה?), אבל עיצוב מטבח כפרי מאפשר לכם להרגיש כפריות גם בתל אביב או באמצע העיר. עם כמה טריקים עיצוביים יחסית פשוטים ודי זולים בכיס, אפשר להפוך את המטבח למקום נחלה של ממש. בתוך כך, ההמלצה תמיד תהיה להתחיל עם הבסיס של הבסיס – חומרי הגלם (אין משהו שיותר משדר כפריות מאשר עץ). בסופו של דבר, מטבחים כפריים מאופיינים בדרך כלל בשימוש בעץ מלא, בצבעים בהירים ואפילו באלמנטים עשויים זכוכית. לכן, עיצוב מטבח כפרי צריך להתחיל בתכנון חומרי הגלם שבהם אתם עתידים לעשות שימוש.

מה חשוב לדעת על תחזוקה נכונה של מטבח כפרי?

אם אתם עומדים לבנות מטבח כפרי הכולל עץ מסוגים שונים, חשוב לציין שעץ בדרך כלל דורש תחזוקה מסוימת, כגון ניקוי, שימון וחידוש בעזרת חומרים ייעודיים. לכן, תמיד יהיה חשוב לברר מראש עד כמה התחזוקה של אותו מטבח תהיה אינטנסיבית עבורכם. ישנם עצים רגישים יותר ופחות, כמו גם עצים אשר עוברים טיפולים מיוחדים כבר במפעל. אבל, גם אם העץ עבר טיפול מנע לבלאי במפעל, עדיין תצטרכו להמשיך לתחזק את העץ בכל תקופה מוגדרת המשתנה בין סוגי העץ השונים. במילים אחרות, לכל עץ יש את התחזוקה הייעודית לו – בדקו זאת מראש.

המטבח הכפרי משלב עיצובים מגוונים, כאשר כל אחד מהם מביא עימו נגיעות תרבותיות, היסטוריות, ואסתטיות שונות.

כמה מהסגנונות הבולטים במטבח הכפרי כוללים:

1. מטבח כפרי צרפתי: מאופיין בשילוב של עץ קלאסי ופרטים רומנטיים, עם גוונים של לבן, קרם, וכחול. אלמנטים כמו כפתורי פורצלן וכיורים עמוקים מאבן או חרס הם נפוצים.

2. מטבח כפרי אנגלי: מתאפיין בפרטים מורכבים יותר בארונות ובשימוש בעץ כהה. הדגש על ההיסטוריה והמסורת מורגש באלמנטים כמו תאורת תקרה מתכתית וכיסאות עץ מעוטרים.

3. מטבח כפרי סקנדינבי: מאופיין בגוונים בהירים, קווים נקיים, ושימוש רב בעץ לבן או בהיר. נותן תחושה של פשטות, פתיחות ואור.

4. מטבח כפרי איטלקי: משלב אבן, חרס, ועץ בגוונים חמים. ייחודי בשילוב של אלמנטים כפריים עם פרטים יוקרתיים ואומנותיים.

5. מטבח כפרי אמריקאי: מתאפיין בשילוב של סגנונות, מה שיוצר מראה מודרני יותר. שימוש בעץ ובאבן יחד עם אלמנטים מתכתיים וציוד חדשני.

בכל אחד מהסגנונות הללו, המטבח הכפרי משקף את התרבות והמסורת של האזור ממנו הוא בא, תוך שמירה על עקרונות של חמימות, פשטות, ושילוב של אלמנטים טבעיים. המטבח הכפרי הוא לא רק מקום לבישול, אלא מרכז לחיי הבית והקהילה, ומקום שבו מתרחשים אירועים חברתיים ומשפחתיים.

שילוב של פונקציונליות ואסתטיקה במטבח הכפרי

במיוחד כאשר הוא מותאם לבית במושב חקלאי. נראה שהעיצוב מתמקד ביצירת אווירה נעימה ומזמינה, תוך שימת דגש על המרחב והאור. כמה מהאלמנטים שתיארת משקפים את המאפיינים המרכזיים של המטבח הכפרי:

1. שטח אחסון נרחב: חשוב מאוד במטבחים כפריים, כדי לאפשר סדר וארגון בסביבה שמושכת לבישול ולהתכנסות.

2. צבעים בהירים: השימוש בגוונים בהירים כמו קשמיר מסייע ליצירת תחושה של מרחב ואור, ומוסיף לתחושת הנעימות והחמימות.

3.  חומרים איכותיים: כמו HPL ננו בגוון קשמיר עם גימור סופר מט, ודלתות מפולימר, שמעניקים מראה מודרני אך עדיין נשארים נאמנים לרוח הכפרית.

4. חיפויי קיר בטקסטורה מיוחדת: השילוב של חיפויי השיש עם טקסטורה מיוחדת מוסיף עניין וייחודיות לחלל, ומסייע ליצירת נקודות מוקד בעיצוב.

5. אי מרכזי גדול: האי לא רק מספק שטח עבודה נוסף ואחסון, אלא גם משמש כפינת אוכל דקורטיבית ומזמינה, מה שמחזק את התחושה של המטבח כלב הבית

 

מטבח כפרי – סוגים

  • במטבח הכפרי בו העץ שולט – ארונות המטבח, הדלתות, משטחי ההבישול כולם מבוססים על חומר הגלם עץ.
  • מטבח כפרי בצבע אחיד – כל צבע שהוא בעיקר הצבע הלבן
  • שימוש בצבעים מהטבע – כחול, ירוד, חום – מטבח כפרי שמשדר נטו אוירה של כפר
  • לשלב במשטב הכפרי שני חומרי גלם מאוד שונים אחד מהשני – זכוכית שמשדרת יותר חדשנות, מודרניות ועץ שמשדר את ההפך, את הטבעי
  • מטבחים כפריים קלאסיים – מה המאפיינים שלו? המטבח הכפרי שבסיסי שעליו בנו והמשיכו לעצב גרסאות על גרסאות של מטבחים כפריים הוא מטבח שמשדלב שני חומרי גלם טבעיים – עץ ואבן
  • מטבח כפרי – מודרני – במטבח כזה נעשה שילוב של של צבעים “כפריים” עם חומרי גלם חדשים ומודרנים יותר

מטבח כפרי – להרגיש פרובנס…בלב ישראל

מטבח כפרי הוא מושג שחוזר על עצמו ללא הרף בקרב אנשים שמחפשים מטבח חדש, ולגמרי בצדק. גם במדינת ישראל, אנשים רוצים להרגיש כמו בקפיצה קטנה לאירופה, כמו בבית קיט עתיק בלב הכפר, כמו בתוך בית עץ אשר נושק לטבע ומביא איתו ערכים של פשטות וקלאסיות.

לא לחינם מדובר במילה עתירת באזז, ולא לחינם רבים וטובים מאיתנו חולמים בהקיץ על מטבח כפרי.

באירופה, שם ישנה מסורת בנייה ארוכת שנים וישנן טירות עתיקות ובתים בעלי היסטוריה ענפה, הדבר נפוץ במיוחד. אז למען האמת, גם לנו בישראל אין שום סיבה שלא ליהנות מכל הטוב הזה ולפרגן לעצמנו במטבח כפרי.

מטבח כפרי הוא עניין שקצת קשה לתחום בגבולות גזרה מסוימים, אבל כשהוא שם – אין אפשר לפספס את זה. לרוב מדובר על שימוש נרחב בעץ. כלומר, הארונות מכילים עץ בולט לעין בגימור מחוספס, כביכול, אולם לרוב מדובר במראית עין בלבד.

אמנם מדובר על ערכים של פשטות, טבעיות וחספוס, אך כדי להגיע לרמה המדויקת הזאת אסור להתפשר על אף פרט. יש להגיע לרמות הדיוק הגבוהות ביותר כאשר מדובר במטבח כפרי, ואי אפשר לעגל בכך פינות.

מטבח שכזה לרוב ייטה לכיוון הטבעי, ויעניק הרגשה של טבע, פשטות והרמוניה. כך גם סקאלת הצבעים שסביבו. מלבד העץ הדומיננטי, אתם עשויים להיתקל בצבעי לבן, בז’, מוקה וצבעים פסטליים, אשר מעניקים לחלל כולו הרגשה מוארת, פתוחה ומלאה באופטימיות, וגם מעניקים הרגשה של קרני שמש מלטפות שחודרות פנימה.

לאלו לרוב מצטרפת רצפת פרקט, וכמובן פה ושם נצפים להם אלמנטים טבעיים כמו צמחייה, פירות וירקות טריים ועוד. מה לא עושים כדי להוות למטבח כולו הרגשה ממכרת של קפיצה קטנה לטבע.

יתרונותיהם של מטבחים כפריים

מטבחים כפריים מחזיקים בכמה יתרונות שונים, אך יש לציין כי יתרונות אלו עשויים להוות חסרונות עבור אנשים מסוימים. בעוד שעיצוב מטבח כפרי מאופיין לעיתים רבות בעיצובים פשוטים למראה, הם בכל זאת מייצרים אווירה חמה ונעימה. מטבחים כפריים יוצרים תחושה של ביתיות ושלווה, אם כי יש היעדיפו עיצובים נוצצים יותר אשר כוללים שיש, אבן ועוד. כמו כן, אנחנו ממליצים גם להביא בחשבון את הנושא של עמידות החומר לאורך זמן. עץ מלא הוא חומר ומאוד עמיד לאורך זמן, ולכן מטבחים כפריים יכולים להחזיק מעמד שנים רבות. מהצד השני של המטבע, יש לציין כי מטבחים כפריים עשויים להיות יקרים יותר ממטבחים בסגנונות אחרים.

לסיכום, מס’ טיפים לעיצוב מטבח כפרי

כפי שציינו כאן למעלה, קודם כל, בחרו את העץ המתאים לעיצוב המטבח שלכם וכן לתקציב. ישנם סוגים רבים של עצים עבור מטבחים כפריים, ואין ספק שלכל אחד מהסוגים האלו יש את היתרונות והחסרונות שלו. שימו לב, גם יוקר התחזוקה של המטבח משתנה בהתאם לסוג העץ. בנוסף לכך, בכל הנוגע לשילובם של צבעים שונים, אל תחששו לשלב צבעים בהירים וצבעים כהים במטבח הכפרי שלכם.

שילוב צבעים יכול ליצור מראה ייחודי ומעניין, אבל חשוב שלא להתפזר יותר מדי עם הגוונים השונים. מטבח כפרי כן צריך אחידות מסוימת בצבעיו, בסופו של דבר. בשורה התחתונה, בין אם תבחרו בעיצוב של מטבח כפרי קלאסי, מטבח כפרי מודרני או יוקרתי יותר, זכרו כי ייעוץ לעולם לא יכול להזיק. את הייעוץ תוכלו לקבל מחברת המטבחים, מאת נגרים מומחים ועוד.

השתכנעתם? אתם חושבים לעצב את המטבח שלכם בסגנון של מטבח כפרי? תנו לנו לעזור לכן, צרו קשר ואנחנו נעזור לכם לבנות את המטבח הכפרי החלומי שלכם!

מהם מאפייני המטבח הכפרי?

המטבח הכפרי, הידוע גם בשמות כגון “מטבח רוסטי” או “מטבח קאנטרי”, מתאפיין בסגנון חמים, נעים ומזמין, שמשקף את קסמו של חיי הכפר. כמה מתכונותיו המרכזיות כוללות:

1. חומרים טבעיים ואיכותיים: השימוש בעץ, ברזל, חרס ואבן מוביל למראה חמים וטבעי. עץ מלא או משוחזר הוא בחירה פופולרית לארונות, ריצופים ושישי עבודה.

2. צבעים חמים וטבעיים: גוונים של לבן, קרם, חום, ירוק כפרי וכחול פסטורלי הם נפוצים במטבחים אלה. צבעים אלו יוצרים אווירה נינוחה ומזמינה.

3. ריהוט ואבזור בסגנון קלאסי או וינטאג’: ריהוט בסגנון כפרי, כגון ארונות עם דלתות מעוטרות או פרופילים מחוקקים, מוסיף תחושה של היסטוריה וחמימות.

4. פרטי עיצוב מעוצבים: פרטים כמו כפתורי כסף או נחושת, תאורת תלייה עתיקה, וכיורים מחרס או אבן מוסיפים אלמנטים של ייחודיות ואותנטיות.

5. פתרונות אחסון פונקציונליים: למרות שהסגנון הוא כפרי, חשוב לשלב פתרונות אחסון מודרניים ונוחים כדי לשמור על סדר ותפקוד.

6. פרטי עיצוב רומנטיים: פרטים כמו וילונות בסגנון כפרי, סירים ומחבתות נחושת מתלים, וכלי קרמיקה עתיקים מוסיפים אווירה רומנטית וכפרית.

7. פתיחות ונוחות: מטבח כפרי פעמים רבות מתוכנן להיות פתוח ומזמין, עם מקום לאירוח ובישול באווירה נינוחה ומשפחתית.

8. שימוש בצמחייה: צמחים ירוקים, עציצים עם עשבי תיבול, או זרי פרחים טריים מוסיפים תחושת חיים וטבע למרחב.

באופן כללי, המטבח הכפרי מבקש ליצור אווירה נעימה, חמה ומזמינה, שמשדרת תחושה של פשטות ואותנטיות.

    בואו לתכנן ביחד איתנו את מטבח החלומות שלכם! לפגישת ייעוץ חינם עם מעצב/ת פנים השאירו פרטים:







    השאר פרטים
    השאירו הודעה ונחזור אליכם בהקדם
    התקשר עכשיו: 0732649010

      בואו לתכנן ביחד איתנו את מטבח החלומות שלכם! לפגישת ייעוץ חינם עם מעצב/ת פנים השאירו פרטים: